ConsoleCTI – konsola komputerowa

ConsoleCTI to przyjazny i wydajny system do obsługi masowego ruchu telefonicznego.  Ze względu na swoje możliwości oprogramowanie ConsoleCTI znajdzie zastosowanie w dużych instytucjach z obsługą ruchu przez wielu konsultantów jednocześnie, centrach zarządzania, na stanowiskach dyspozytorskich i współczesnych sekretariatach. Współpracuje z hybrydową centralą Slican lub serwerem NCP.

ConsoleCTI ułatwia  współpracę z telefonem systemowym, przez obsługę połączeń na ekranie monitora, na którym czytelnie i intuicyjnie wyświetlane są: stany numerów wewnetrznych, lista kontaktów, historia połączeń. Ekranowa klawiatura telefonu i książka telefoniczna wspomaga korzystanie z funkcjonalności linii i wykonywanie połączeń.

Funkcjonalność linii

Podstawowym zadaniem realizowanym przez usługę jest grupowanie wielu połączeń ruchu przychodzącego lub wewnętrznego, na pojedynczy wirtualny numer w centrali, tzw. linię, o pewnej zaprogramowanej liczbie kanałów. Wszystkie połączenia mogą być jednocześnie obserwowane i obsługiwane przez wielu konsultantów. Każdy z nich ma możliwość podglądu numeru osoby dzwoniącej i wyboru, którego z klientów obsłużyć w pierwszej kolejności. Obsługiwane połączenie można tymczasowo zaparkować lub przekazać do realizacji przez inną osobę. W przypadku połączeń wychodzących, konsultanci mogą wykonywać połączenia przez zarezerwowaną linię, umożliwiając prezentowanie się jej numerem. Dzięki ukryciu numeru własnego unikają oddzwaniania klientów bezpośrednio na swój numer, połączenia zwrotne zostaną skierowane ponownie na numer linii.

Funkcjonalność

Aplikacja ConsoleCTI przeznaczona jest do wspomagania stanowisk telefonicznych, w zakresie:

  • obsługi dużej ilości połączeń przychodzących przez wielu konsultantów
  • rozdziału ruchu na grupy połączeń w sprawie różnych zagadnień
  • zestawiania połączeń wychodzących z prezentacją jednym numerem
  • wspomagania w czynnościach odbierania, parkowania i przekazywania połączeń
  • prezentacji stanów połączeń (ruch przychodzący, wychodzący, zawieszony)
  • informacji o godzinie połączenia, czasie trwania, osobie odbierającej, sposobie obsługi i rodzaju połączenia
  • prezentacji stanów telefonów wewnętrznych (wolny, zajęty, DND)
  • identyfikacji dzwoniącego
  • zarządzania połączeniami zaparkowanymi
  • przeglądania książki numerów wewnętrznych oraz książki publicznej w centrali
  • przeszukiwania historii połączeń
  • nagrywania i odsłuchu przeprowadzonych konsultacji

Program działa domyślnie w trybie pełnoekranowym, co nie pozwala na jednoczesne korzystanie z innych programów na jednym monitorze. Zalecane jest wykorzystanie drugiego monitora np.dotykowego, choć program sprawdza się również ze standardowym ekranem i obsługą „myszką”.